Monday 8 April 2013

mimpi oh mimpi .. ALHAMDULILLAH

Alhamdulillah ..Alhamdulillah .. Hari ini dan saat ini kita masih bernyawa lagi .. Masih boleh menghirup udara yang nyaman , angin sepoi-sepoi bahasa dari luar tingkap (bukan tepi pantai yeee.. Hihi) ...
Pernah tak korang bermimpi kita sendiri meninggal dalam mimpi tersebut ... Begitulah yang berlaku kepada saya pada hari ini .. Lepas bangun tidur , saya tak henti-henti beristighfar dan bersyukur masih diberi kesempatan untuk hidup .. Tadi terlelap sekitar jam 11 pagi .. Terbangun apabila terima panggilan dari kawan menanyakan berkaitan kerja yang perlu dihantar dalam minggu ni…


Alhamdulillah .. Cuma sekadar mimpi .. Buka laptop terus saya cari tafsir mengenai maksud mimpi tersebut .. Banyak sangat maksud .. Kalo korang nak taw .. Ce search google … hihihi… ada jugak yang bagitaw mimpi mainan tidur .. Mimpi adalah satu petanda .. Apa-apa pun , bagi saya mimpi yang saya alami tersebut adalah anugerah Allah , supaya kita sebagai manusia ni sentiasa bersedia untuk menghadapi hari kematian ..bukan jodoh je rahsia Allah k.. Mati juga adalah rahsia Allah .. Mati satu yang pasti ! Kita cuma perlu bersedia setiap ketika …







Memang allah menetapkan sebab musabab terhadap segala kejadian di muka bumi ini .. Namun Allah Maha Berkuasa .. Bila Allah nyatakan “kun fa ya kun” maksudnya: “jadilah, maka jadilah ia ..” . Oleh itu kita perlu bersiap sedia atas segala yang berlaku .. Sama-sama perbaiki diri .. Kita insan lemah yang hanya mampu berserah ..

:: sekadar perkongsian::.. Sama-sama kita memperbaiki diri …









No comments:

Post a Comment